Incetarea existenţei unei societăți impune parcurgerea a două faze: dizolvarea societăţii şi lichidarea societăţii si radierea acesteia.
Lichidarea societatii impune efectuarea unor operatiuni specifice care au drept rezultat lichidarea patrimoniului social. Operatiunile constau in lichidarea activului si pasivului societatii. Scopul lor este transformarea bunurilor societatii in bani si achitarea datoriilor societatii.
Acest lucru inseamna ca asociatii (asociatul unic), odata ce s-au inteles (odata ce a stabilit, a hotarat) in legatura cu lichidarea activelor si stingerea datoriilor societatii, dupa admiterea dizolvarii societatii de catre ONRC (etapa obligatorie) nu mai apeleaza la un lichidator pentru efectuarea acestor operatiuni, toate acestea efectuandu-se de catre societatea insasi, prin contabilul ei.
Dizolvarea cu lichidare simultana (etapa I) are ca efect radierea societatii din Registrul Comertului (etapa a II-a).
ETAPA 1 – Procedura de dizolvare cu lichidare
Procedura de dizolvare cu lichidare simultana (denumita si lichidare voluntara) urmata de radierea societatii presupune parcurgerea a doua etape la ONRC (a doi pasi importanti).
Aceasta cerere trebuie insotita de o serie de documente juridice, intre care hotararea AGA de aprobare a dizolvarii cu lichidare simultana, imputernicire notariala pentru persoana care depune actele, dovada platii taxelor la ONRC si de publicare a hotararii AGA in Monitorul Oficial partea a IV-a (taxele se achita direct la ONRC).
Dupa cateva zile de la depunerea acestor documente, ONRC elibereaza societatii certificatul de mentiuni privind dizolvarea cu lichidare.
Dar acest lucru NU desemneaza automat faptul ca societatea este desfiintata, ci semnaleaza faptul ca societatea a intrat intr-un proces juridic de dizolvare, care va avea efect radierea societatii.
TARIFE la REGISTRUL COMERTULUI